Frieda Aerts

Gemeenteraadslid

Een hart van goud, onze geboren nr 6.

Frieda Aerts is als dochter van een koolputter in de Kempen, opgegroeid tussen het bronsgroen eikenhout en na vele verhuizingen (van Limburg naar Brabant en een omweg via Soest in Duitsland) in Leuven terecht gekomen. Eind goed al goed.

Haar idool in haar kinderjaren was geen filmster; terwijl haar zussen dweepten met hun idolen, gingen haar gedachten naar Hugo Schiltz. Naar de bijeenkomsten gaan met Hugo als spreker was voor haar een feestdag. Het verdwijnen van de Volksunie was voor haar dan ook een kleine ramp, die ze gelukkig goed heeft overleefd.

Frieda heeft 10 jaar in Landen gewoond. Daar was toen een groot Vlaams-Waals conflict. Via de plaatselijke politici heeft ze er zo’n 45 jaar geleden Willy Kuijpers leren kennen en haar tweede idool was opgestaan. Willy heeft in Landen de Volksunie mee opgericht, een kleine sterke ploeg, waar Frieda haar draai goed kon vinden en op plaats nummer 6 nam ze deel aan de gemeenteraadsverkiezingen van 1976. Jaren later werd ze terug actief bij de N-VA in Leuven en wonder boven wonder kreeg ze tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 terug plaats nummer 6.

Heel Heverlee kent Frieda als de sympathieke kassabediende in de Spar. Frieda is bovendien actief in Vl@s Leuven (senioren vereniging) en de parochiale werking van OLV van Troost. In 2013 ging Frieda op verdiend pensioen.

Luisteren naar de Leuvenaars, en helpen waar kan.

Frieda volgt heel wat commissies:

- Cultuur, evenementen, toerisme, deeltijds kunstonderwijs, senioren (Schepen Vandevoort)
- Wonen, gelijke kansen, mondiaal beleid (Schepen Corneillie)

In de fractie is Frieda de senior van dienst, als jong gepensioneerde probeert ze de fractie te vertegenwoordigen op allerlei evenementen en openingen en ze zorgt ook onze aanwezigheid op de markten. Frieda toont er het warme hart van N-VA. Luisteren naar de Leuvenaars en helpen waar kan. Ook de buurtbewoners hebben ondertussen haar huisbel gevonden. Rijscholen en sluikstorters vermijden sindsdien haar wijk. Nu nog die dievenbendes achter slot en grendel krijgen.