N-VA Leuven wil dat de politie de lokfiets nu effectief inzet tegen fietsendiefstal in Leuven.

Op 11 januari 2024, over deze onderwerpen: Veiligheid

Het is intussen 3 jaar geleden dat N-VA-raadsleden Lies Verlinden en Debby Appermans voorstelden om in Leuven lokfietsen in te zetten in de strijd tegen fietsdiefstallen.

De rigide juridische regels rond uitlokking maakten de inzet echter zeer complex. We keken dus met argusogen naar de inspanningen van Gent om de problematiek aan te kaarten bij de Minister van Justitie. Het Leuvense stadsbestuur keek zelf liever de kat uit de boom. Nu de minister laat weten dat zijn recente wetswijziging het inzetten van een lokfiets procedureel een heel stuk vereenvoudigt, ziet N-VA dan ook geen obstakels meer om de lokfiets nu ook daadwerkelijk in Leuven in te zetten. Lies Verlinden zal hier in de commissie veiligheid volgende week verder op aandringen. Raadsleden Debyser en Verlinden kloegen begin deze week nog het ongelooflijk hoge aantal fietsendiefstallen in Leuven aan en vroegen nogmaals om een doortastende aanpak.

Contacteer

• Fractievoorzitter en lijsttrekker Zeger Debyser: 0491 22 71 52 - zeger.debyser [at] n-va.be
  • Gemeenteraadslid Lies Verlinden: 0479 61 87 66 - Lies.verlinden [at] n-va.be
  • Gemeenteraadslid Debby Appermans: debby.appermans [at] n-va.be