N-VA vraagt signalisatietotems in Spaanse Kroon en op Martelarenplein om GAS boetes te voorkomen

Op 25 februari 2019, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Mobiliteit, Veiligheid

Reeds eerder wees N-VA Leuven erop dat de ANPR camera’s van Leuven op het Martelarenplein en aan de Spaanse Kroon duizenden GAS boetes opleveren. Omdat een dergelijke camera niet als bedoeling kan hebben de stadskas te spijzen vroeg N-VA naar een duidelijke signalisatie naast de verplichte verkeersborden.

Zeger Debyser, gemeenteraadslid en bewoner van de Spaanse Kroon: “De bewoners zullen de camera’s nu wel weten staan, maar veel van de bezoekers aan de wijk, lopen argeloos in de val. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Overdreven veel GAS boetes jagen de bezoekers weg uit Leuven.”

Nu de stad in kader van het circulatieplan meer dan 30 extra camera’s voorziet, zal ze signalisatietotems voorzien in de binnenstad. Zeger Debyser : “We zijn blij dat de stad ingaat op onze suggestie om de signalisatie te verduidelijken, want het circulatieplan heeft de verkeerssituatie in de binnenstad zeker niet eenvoudiger gemaakt. “

Gemeenteraadslid Lies Verlinden : “Wat we niet begrijpen is dat de stad geen totems voorziet aan de Spaanse Kroon en het Martelarenplein. Als je overal totems zet behalve op die drie plaatsen zal de verwarring enkel toenemen.”

Lies Verlinden zal maandag op de gemeenteraad dan ook een amendement indienen om de verkeerssituatie ook ter hoogte van de bestaande ANPR camera’s te verduidelijken.

Contact:

Zeger Debyser Gemeenteraadslid N-VA 0491/22.71.52