N-VA Leuven wil graag een dierenasiel aan de Vaart

Op 14 december 2023, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

Recent is er een pand te koop gekomen aan de vaart, gelegen tussen de huidige locatie van de reinigingsdienst en de voormalige kantoren van Fluvius. Door dit pand aan te kopen, kan de stad Leuven deze site herinrichten en is een dierenasiel mogelijk.

Lies Verlinden: “Al de hele legislatuur zijn we vragende partij om een dierenasiel op te starten en hebben we al enkele locaties die ons interessant leken doorgegeven. Tot op heden is er echter nog niets uit de bus gekomen, terwijl de nood aan een dierenasiel in onze regio ontzettend groot is. We blijven er dus voor ijveren dat hier eindelijk eens serieus werk van wordt gemaakt en denken nu ook de perfecte locatie gevonden te hebben. Na al de prestigeprojecten die er worden gerealiseerd, wordt het tijd dat er ook eens budget voorzien wordt voor een basisbehoefte als dierenwelzijn.”

Debby Appermans: “Wanneer de stad het te koop gestelde pand aan de Vaart zou kopen, is er een site voorhanden met vele mogelijkheden in een gebied met zeer weinig bewoning. De panden van de reinigingsdienst hebben nood aan een grondige renovatie, zeker met het oog op klimaatneutraal worden tegen 2030. Het stadsbestuur heeft laten weten dat ze een masterplan willen maken voor deze site, ik wil er dan ook op aandringen om in deze plannen een dierenasiel te voorzien."

Volgens beide dames is er nog maar 1 ding nodig om een dierenasiel op Leuvens grondgebied op te starten en dat is de bereidheid om het te doen.

Contacteer

• Debby Appermans (gemeenteraadslid N-VA Leuven) - E. debby.appermans [at] n-va.be
  • Lies Verlinden (gemeenteraadslid N-VA Leuven) - E. lies.verlinden [at] n-va.be