N-VA Leuven steunt Leuvense zwemclubs in oproep voor extra zwemwater en 50 m-zwembad

Op 13 januari 2024, over deze onderwerpen: Sport

Na de noodkreet van de vijf grootste Leuvense zwemclubs voor extra zwemwater, herhaalt N-VA Leuven nogmaals luid en duidelijk haar voorstel voor de bouw van een 50 m-bad.

Gemeenteraadslid en ex-topzwemmer Pieterjan Vangerven: "De zwemclubs vertegenwoordigen nu reeds 4000 sporters en kampen met enorme wachtlijsten. Ze hebben het potentieel om nog eens evenveel kinderen en sporters te verwelkomen. De vraag is dan ook veel groter dan het aanbod. Een 50 m-bad zou de capaciteit sterk verhogen en de broodnodige extra ruimte creëren voor de Leuvense zwemmers. In 2018 kwam N-VA Leuven met een sterk onderbouwd en berekend plan voor de bouw van een dergelijk zwembad, en hoewel zowel Vooruit als CD&V een 50 meter-bad in woorden steunden, blijkt in de praktijk dat het project en zelfs de beloofde haalbaarheidsstudie in deze bestuursperiode opnieuw op de lange baan zijn geschoven. Bovendien sukkelt het zwembad van Kessel-Lo van probleem naar probleem, dit bad lijkt echt wel voorbij de houdbaarheidsdatum te zijn.”

Fractieleider en lijsttrekker Zeger Debyser: “Een stad die zijn burgers gezond wil houden, maakt dan ook prioriteit van een dergelijk project. Laat duidelijk zijn dat dit project voor N-VA Leuven een absolute prioriteit blijft genieten."

Contacteer:

• Gemeenteraadslid Pieterjan Vangerven : 0495 74 25 19 pieterjan.vangerven [at] n-va.be
  • Fractievoorzitter en lijsttrekker Zeger Debyser : 0491 22 71 52 zeger.debyser [at] n-va.be