N-VA Leuven is bezorgd om mobiliteit bij de ontwikkeling van Scheutsite

Op 14 mei 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Binnenkort vinden een 40-tal Leuvense organisaties waaronder 2 scholen, een onderkomen op de site van Scheut in Kessel-Lo. N-VA Leuven steunt het idee maar vraagt dat eerst ernstig nagedacht wordt over de randvoorwaarden om de overlast voor de buren tot een minimum te beperken.

De voormalige site van het Missiehuis van Scheut in Kessel-Lo zal binnenkort een 40-tal Leuvense verenigingen en organisaties, waaronder 2 scholen, kunnen onderdak bieden. Katelijne Dedeurwaerder, gemeenteraadslid voor N-VA laat weten dat haar partij dit idee zeker steunt. Wel maakt ze zich zorgen over de afwikkeling van de mobiliteit en de geluidsoverlast die een impact zullen hebben op de buurt.

“De site ligt op een “berg” en is daardoor niet zo makkelijk te bereiken. Een goede busverbinding lijkt ons dan ook noodzakelijk om minder auto’s daarheen te leiden. Ook de geluidsoverlast (er is sprake van een amphitheatereffect) kan hinderlijk zijn. Daarnaast moet er ook rekening mee gehouden worden dat de site niet langer het rustige wandelgebied zal blijven van weleer”.

N-VA pleit dan ook voor een goede mobiliteitsafwikkeling en intensief overleg met de buurtbewoners zodat deze site een succes kan worden.

Katelijne Dedeurwaerder
Gemeenteraadslid