N-VA en Jong N-VA Leuven herhalen de vraag naar een nieuwe fuifzaal na verdwijnen ‘Albatros’

Op 31 januari 2019, over deze onderwerpen: Jeugd, Studenten, Verkiezingen 2018

Na het verdwijnen van de ‘Silo’ en de ‘Lido’, vernamen we dat ook de bekende fuifzaal ‘Albatros’ de deuren sluit. Een spijtige zaak voor de jongeren in Leuven, want dat betekent alweer minder ruimte om te feesten. N-VA en Jong N-VA Leuven herhalen dan ook de vraag om de mogelijkheid van een nieuwe fuifzaal aan de oude busstelplaats van De Lijn te onderzoeken.

Gemeenteraadslid Pieterjan zal dan ook een haalbaarheidsstudie vragen tijdens de volgende gemeenteraad. “Rondom die site zijn er weinig omwonenden, en enige geluidsoverlast kan tot een minimum beperkt worden met de juiste technologie.” De stad hoeft de zaal niet per se zelf uit te baten, er kan bijvoorbeeld ook gekeken worden naar een partnerschap met een private partner of met een betrokken vereniging zoals LOKO.

Andere voorstellen voor locaties zijn uiteraard ook welkom. “Het belangrijkste is dat onze lokale jongeren en onze studenten genoeg ruimte krijgen om zich uit te leven. Maar wel zonder de nachtrust van de omwonenden te verstoren”, verduidelijkt jongerenvoorzitter Torben Gering.