Charlotte Vandecruys

Haar studies brachten Charlotte naar het bruisende Leuven, waar ze zich verdiepte in de communicatie en occasioneel eens in een frisse Stella. Ze kreeg het echter niet over haar hart om de Oude Markt te verlaten en terug te keren naar de stille Kempen, dus besloot ze -zoals vele studenten- te blijven plakken in het Leuvense. Daar is ze nu actief als bestuurslid van Jong N-VA Leuven en neemt ze de taken van penningmeester en - uiteraard - communicatieverantwoordelijke op zich.

Charlotte werkt voor de partij zelf als stafmedewerker sociale media. Ze ondersteunt lijsttrekkers en afdelingen in alles wat ze doen op Facebook, Twitter, enzovoort. Ze wordt dan ook vaak gespot naast onze lijsttrekker, Lorin, om zijn campagne te documenteren. Kwestie van alle Leuvenaars op de hoogte te houden.

Met haar achtergrond is het natuurlijk logisch dat ze goede communicatie erg belangrijk vindt. De stijl van het huidige stadbestuur is dan ook een groot hekelpunt; beleid voeren doe je volgens haar tussen de mensen, niet vanuit een ivoren toren. Bij belangrijke beslissingen is dialoog met de bewoners essentieel en hoort hun inbreng gewaardeerd te worden, niet genegeerd.

Waarom ze 100% achter deze ploeg staat? Om het met de woorden van Mark Twain te zeggen: “Politici en pampers moeten regelmatig vervangen worden. En om dezelfde redenen.” Na 24 jaar hetzelfde beleid, voelt ze dat de bewoners snakken naar een nieuw politiek tijdperk. Ze gelooft erin dat N-VA dat kan brengen.