Leuven terug op koers: 30 speerpunten voor 2030

We zijn fier op Leuven. Er is hier geen kommer en kwel. Maar het kan beter. In maart 2023 begon onze luistertoer. Vele wandelingen, markten en huisbezoeken later weten we dat de Leuvenaar wakker ligt van de circulatieplannen, de schuldenberg, de boetetsunami en de schots en scheve stoepen. Die Leuvenaar wil dat het geld minder naar prestigeprojecten gaat, maar naar kerntaken zoals voet- en fietspaden. Men wil meer hoffelijkheid van de fietsers, meer verkeersveiligheid, onder meer aan het station. Men ervaart het mobiliteitsbeleid als een autopestbeleid met de rijbaankussens als triest dieptepunt. Veilig uitgaan in het centrum is een prioritair aandachtspunt. De Leuvenaar is bezorgd dat zijn of haar kinderen geen huis meer kunnen kopen in Leuven. En verlangt echte inspraak wanneer de eigen straat wordt heraangelegd.

In oktober biedt N-VA Leuven een alternatief! Wij willen Leuven weer op koers naar een gezonde stadskas, een mobiliteitsbeleid voor elke weggebruiker, veiligheid in het verkeer en in de uitgaansbuurten, een bereikbare stad waarin handel en horeca heropleven, een stad waar Nederlands de basis is voor een hechte samenleving. Een stad ten dienste van haar inwoners, waar de inwoners op de eerste plaats komen en waar het gezond verstand weer zegeviert. Om Leuven weer op koers te brengen, formuleerden we 30 speerpunten. Een aanbod voor de Leuvenaar.

Met dit programma en onze 47 kandidaten gaan we de komende weken en maanden op campagne.

Samen brengen we Leuven terug op koers!