Tine Vanderwee

Als jongste van vier groeide Tine op in Wijgmaal. Een groot dorp met een warm hart voor haar inwoners. Als je van Wijgmaal bent dan weet je waarover ze het heeft. Haar middelbare school deed ze deels in Heverlee en deels Tildonk. Nadien studeerde Tine af als maatschappelijk werker aan de Sociale School Heverlee.

Tine huwde met haar beste vriend uit de middelbare school. Ze leven samen met twee schattige poezen die vaak de nodige aandacht en liefde opeisen. Voor Tine gaat er niks boven groenten uit de eigen moestuin en serre, waar ze met haar groene vingers uren tijd in spendeert.  Andere hobby’s van Tine zijn te vinden in de sport: spinning, tennis en ping-pong. Af en toe probeert ze ook een verre reis te maken, vaak richting de Verenigde Staten om te wandelen en tot rust te komen in de prachtige natuur.

Sinds 2013 is Tine OCMW-mandataris Leuven. Daar komt haar tien jaar ervaring als maatschappelijk werker bij een ander OCMW perfect van pas. Momenteel werkt Tine als regionale stafmedewerker Thuiszorg voor de Vereniging Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG).

Het is dan ook logisch dat de zorg hoog op Tine haar politieke agenda staat. Daarbij heeft ze altijd aandacht voor de meest kwetsbaren onder ons. “Vroeg of laat komen we er allemaal mee in aanraking en dan wil je toch zeker zijn dat je kan rekenen op integrale zorg op maat in Leuven,” vertelt ze. Als inwoner van Wijgmaal wil ze dat de deelgemeenten meer inspraak krijgen en dat ze hun eigenheid kunnen bewaren. In oktober 2018 wil ze van u horen of ze het de afgelopen zes jaar goed of slecht gedaan heeft!