Katia Warny

Wie is Katia Warny

Gedreven, geëngageerd, sociaal, leergierig, actief, extravert, levensgenieter, mama, blogger, ruimdenkend, ondernemend.

Katia is 39 jaar, geboren Leuvense en een alleenstaande mama van 2 prachtige dochters van 16 en 7 jaar. Ook de geadopteerde vondeling, Lucy de poes, maakt deel uit van haar gezin. Recent verhuisde ze van centrum Leuven naar Kessel-Lo. In het dagelijkse leven is ze tweedejaarsstudente orthopedagogie aan de Sociale Hogeschool Heverlee. De keuze voor deze richting komt er vooral door haar passie voor mensen: zowel voor personen met een beperking, de bijzondere jeugdzorg, opvoedingsondersteuning en dergelijke.

In het verleden bewandelde ze verschillende paden op het gebied van werk en carrière. Zo baatte ze een viertal jaar een dagbladhandel uit. Werkte ze in de verkoop en deed ze de nodige ervaring op als horeca-verantwoordelijke. Dit heeft haar verschillende inzichten geboden over de noden en pluspunten op de arbeidsmarkt.

Wat wil ze veranderen in haar stad?

Als oprichtster en beheerder van de facebookpagina ‘Nee tegen het circulatieplan voor Leuven’ wil ze vooral werken aan een leefbaar circulatieplan voor alle partijen. Dit zorgt nog voor te veel onmin onder alle weggebruikers onderling. Een ander punt waarin ze een constructieve verandering wil zien is het luisteren naar de man en vrouw in de straat. De mening van elke Leuvenaar is van tel. Een teken aan de wand is de dalende tevredenheid van de Leuvenaars over hun stad. Dit kan en moet beter!

Ze kan deze lijst met punten die haar nauw aan het hart liggen ongetwijfeld nog uitgebreid uitleggen maar ze vat het in enkele korte punten samen. “Mocht je hier vragen over hebben aarzel dan niet om me hierover aan te spreken online, via mail of liefst nog in levende lijve,” vertelt ze er nog bij.

1. Mobiliteit in Leuven (circulatieplan, infrastructuur)
2. Meer aandacht voor de stem van het volk, een leefbaar Leuven voor iedereen
3. Betaalbaar wonen
4. Horeca en handel
5. Een beter groenbeleid
6. Groter sociaal engagement van het stadsbestuur (sociale sector, eenzaamheid, kansarmoede)

Haar hobby’s/passies

Buiten haar gezin, studie en politieke ambities is ze op sociale mediaforums enorm betrokken. Zo richtte ze ook al de Facebookpagina 'WE love Leuven’ op. Deze pagina is er vooral gekomen om evenementen, horecazaken, winkels en dergelijke op een positieve manier in de spotlights te zetten. Verder is ze ook beheerder van de Facebookgroep 'Date Te Vragen Leuven', een singlesgroep waar ik in het verleden meerdere activiteiten voor organiseerde. Verder vind ze sociale contacten een meerwaarde aan haar leven en bezoekt ze op geregelde tijdstippen een Leuvense horecazaak. Zelf is ze ook een grote fan van biertastings en bierfestivals en staat een cursus zytholoog, biersommelier, op het verlanglijstje. Wat actief bezig zijn betreft: ze heeft geen auto en doet al haar verplaatsingen per fiets of te voet en houdt ze dus wel van een stevige wandeling of fietstocht.