Reactie N-VA Leuven op aankondiging nieuwe parking in Leuvense Brouwersstraat

Op 18 november 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Ruimtelijke ordening

“Via een persbericht verneemt de N-VA Leuven dat het voorontwerp van het ruimtelijke uitvoeringsplan voor de nieuwe Bruulparking 2.0  in de Leuvense Brouwersstraat klaar is. We vinden het jammer dat dit eerst aan de pers werd meegedeeld vooraleer het ontwerp in de gemeenteraad werd besproken. Wij blijven bovenal bezorgd over de mobiliteitsuitdagingen die de herinrichting van de benedenstad met zich meebrengt. We vragen ons af waar de echte winst in duurzaamheid zit als goedkope bovengrondse parkeerplaatsen in het centrum worden vervangen door dure ondergrondse. Het schrappen van alle parkeerplaatsen op de Vismarkt, vlak bij winkelstraat de Mechelsestraat, zal bovendien afbreuk doen aan de bereikbaarheid van de handelaars. Bovendien zal de parkeerdruk van de nieuwe Podiumkunstenzaal, beletten dat ook bewoners een parkeerplaats kunnen krijgen in de nieuwe parking, aldus Zeger Debyser. “En tot slot zijn we benieuwd naar de financiële kant van het verhaal, want aan zo een nieuwe ondergrondse parking hangt natuurlijk ook een stevig prijskaartje.”

Zeger Debyser

gemeenteraadslid