N-VA vraagt stedelijk corona-testcentrum voor (jonge) vakantiegangers

Op 3 juni 2021, over deze onderwerpen: Welzijn

De huidige coronaregels eisen dat jongeren worden getest onmiddellijk voor vertrek op buitenlands kamp. Jammer genoeg zullen de meeste jongeren nog niet gevaccineerd zijn en zal testen aangewezen zijn. Ondanks de inspanningen van de eerste lijn, zal dit testen mogelijks een organisatorische flessenhals zijn. N-VA Gemeenteraadslid Zeger Debyser stelde hierover een vraag op de laatste gemeenteraad.

Gemeenteraadslid Zeger Debyser: “We vragen dat Leuven de mogelijkheid onderzoekt om jongeren op een efficiënte manier te laten testen via een testcentrum. Jongeren hebben zich solidair getoond in de vaccinatiecampagne. Het lijkt dan ook aangewezen hen te helpen om op kamp te gaan en deze buitenlandse kampen veilig te kunnen laten verlopen. Ook voor andere jonge reizigers die nog niet gevaccineerd zijn, kan zo’n testcentrum nuttig zijn.”

“We zijn blij dat op onze vraag het stadsbestuur van plan is om een testcentrum in te richten zodra de randvoorwaarden door de hogere overheden zijn vastgelegd.”

Zeger Debyser
Gemeenteraadslid