N-VA veroordeelt vandalisme van universiteitsgebouwen

Op 7 juni 2024, over deze onderwerpen: Veiligheid

In de nacht van donderdag op vrijdag werd onze universiteitshal (die nota bene een restauratie ondergaat) beklad met rode verf door actievoerders voor Palestina.

Fractieleider en lijsttrekker Zeger Debyser van N-VA Leuven reageert: “Zowel de gemeenteraad als de universiteit nemen in dit conflict genuanceerde standpunten in met veel begrip voor het menselijk leed. Een staak het vuren is noodzakelijk. Ik veroordeel dit vandalisme met klem en vraag dat de politie hier tegen optreedt. Niemand is gebaat met dergelijke acties.”

Ook Daniela El Kadi, kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen voor N-VA in oktober (plaats 5), betreurt dergelijke acties: “Het leed in Palestina is hartverscheurend. Maar met vandalisme breng je geen oplossing dichterbij. Ik roep op met deze acties te stoppen. Er zijn veel vreedzame manieren om
het leed van de Palestijnen publiek zichtbaar te maken zonder enig vandalisme.”

Contacteer:

• Fractievoorzitter en lijsttrekker Zeger Debyser : 0491/22 71 52 - zeger.debyser [at] n-va.be
  • Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen Daniela El Kadi: 0471/44 22 38 - Daniela.elkadi [at] n-va.be