N-VA reageert op mobiliteitsplan Wilsele: “Vragen over verkeersmetingen”

Op 27 maart 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit

De stad Leuven werkt samen met de inwoners van deelgemeente Wilsele aan een nieuw mobiliteitsplan voor Wilsele. Oppositiepartij N-VA is voorstander van veilig en leefbaar verkeer maar stelt zich wel enkele vragen bij de plannen.

De stad Leuven heeft –naar eigen zeggen in nauw overleg met de bewoners- werk gemaakt van een mobiliteitsplan voor Wilsele-dorp. Opmerkelijke zet: de zone 30 krijgt een hoofdrol in het verhaal en dat mag je behoorlijk letterlijk nemen. “Het mobiliteitsplan moet wonen en leven in Wilsele-dorp nog aangenamer maken. Het zal er ook voor zorgen dat iedereen –ook voetgangers en fietsers- zich veilig kunnen verplaatsen”, zegt schepen van Mobiliteit David Dessers (Groen). Oppositiepartij N-VA is niet tegen een nieuw verkeersplan maar vraagt de stad Leuven wel om doordacht tewerk te gaan. Gemeenteraadslid en inwoner van Wilsele-dorp Anja Verbeeck (N-VA) blijft toch zitten met enkele vragen over de plannen. “Het is jammer dat niet alle bewoners tot op het einde van het participatietraject betrokken werden”, klinkt het. “Het is ook jammer dat het verkeer vooral gestuurd zal worden via de Albert Woutersstraat wat toch een schoolstraat is.” Ook gemeenteraadslid Zeger Debyser (N-VA) bekijkt de plannen door een kritische bril. “Ik stel me vragen bij de verkeersmetingen. Door de knip van de Burchtstraat zijn die volgens mij al achterhaald. Mogelijk ontstaat er nu sluipverkeer door Wilsele-Dorp.”

BRON: HLN Bart Mertens 27-03-21, 10:45