Mobiliteitsplannen Kessel-Lo

Op 20 april 2022, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Reactie N-VA Leuven op bekendmaking mobiliteitsplannen Kessel-Lo

N-VA Leuven nam via de pers kennis van de mobiliteitsplannen voor Kessel-Lo. Zeger Debyser, fractievoorzitter: “Ook voor ons is de verhoging van de leefbaarheid en de verkeersveiligheid een prioriteit, maar dit dient evenwichtig te gebeuren. De lusten en de lasten dienen met andere woorden evenwichtig verdeeld te worden, en dat lijkt in dit plan niet echt het geval te zijn.  Zo lijkt het erg sterk op dat sommige straten, zoals de Jozef Wautersstraat en de Werkhuizenstraat, de spreekwoordelijke rekening betalen voor het verkeersluw maken van andere straten. En ook de veelheid aan knippen en eenrichtingsstraten waarvan in de plannen sprake, baren ons toch enigszins zorgen. Zullen de inwoners van Kessel-Lo zélf met hun wagen überhaupt nog wel vlot genoeg aan hun woning geraken? En wat zal de impact van deze knippen zijn op de verkeersdruk in de bredere omgeving? Waar we tot slot ook niet veel over lezen, is over de invulling van de mobiliteitsplannen voor Korbeek-Lo. De plannen roepen veel vragen op, wat het des te jammer maakt dat de plannen eerst in de pers werden gebracht alvorens deze in de commissie mobiliteit en de gemeenteraad te bespreken. Dit stadsbestuur heeft de mond vol van participatie en verbondenheid, maar als je op deze manier handelt, dan geef je toch vooral de indruk dat er maar weinig ruimte meer is voor debat en inspraak. Dat is niet alleen jammer, maar dat getuigt ook van een gebrek aan respect voor de oppositie en de gemeenteraadsleden.”

Zeger Debyser - 0491/22 71 52