Europese Sportstad van het jaar

Op 29 oktober 2021, over deze onderwerpen: Sport

N-VA Leuven feliciteert stad Leuven en stadsbestuur met behalen titel beste Europese Sportstad van het jaar

“Nu graag deze titel kracht bijzetten met investering in 50-meterbad en beloofde balsportenhal”

Zonet raakte bekend dat Leuven werd uitgeroepen tot beste Europese Sportstad van het jaar. Pieterjan Vangerven: “Samen met het stadsbestuur en vele Leuvenaars zijn we heel erg blij met deze erkenning. Proficiat aan het stadsbestuur, de stadsdiensten en iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Dit kan het sportieve imago van Leuven alleen maar ten goede komen en versterken.” Tegelijkertijd ziet N-VA Leuven toch ook nog enkele werkpunten. Pieterjan Vangerven: “Leuven is over het algemeen goed bezig wat betreft sportbeleid, al zien wij ook nog enkele blinde vlekken op het vlak van infrastructuur. Zo is er nog steeds geen 50m-zwembad en laat de balsportenhal steeds langer op zich wachten. Ook de renovatie van de sporthal in de Rijschoolstraat werd op de lange baan geschoven. Gezien de populariteit van het sporten, zijn dat investeringen die meer dan nodig zijn en gegrond zijn, dus wij hopen dat het stadsbestuur hier alsnog werk zal van maken. Dit zou de titel van beste Europese Sportstad van het jaar alleen maar meer glans geven.”

Pieterjan Vangerven
gemeenteraadslid