Liesbeth Stroobandt

Liesbeth Stroobandt is 27 jaar en woont al even lang in Leuven. Ze is geboren en getogen in Kessel-Lo, waar ze tot op vandaag nog steeds woonachtig is. Na in Leuven naar school te gaan en er Rechten en Overheidsmanagement te studeren, werkt ze nu in Brussel voor de N-VA als fractiemedewerker Justitie in de Kamer van volksvertegenwoordigers. “De combinatie van het juridische werk met het politieke spel is ideaal voor mij. Ik kan bezig zijn met beleid, maar evengoed met andere partijen samenwerken om tot een politiek compromis te komen,” stelt ze.

Leuven is een aangename en bruisende stad. Het is er goed (maar tè duur) om te wonen en er is altijd wel iets te doen. Toch is er zeker ruimte voor verbetering, bijvoorbeeld op vlak van mobiliteit en op gebied van ruimtelijke ordening. Zo wil Liesbeth projecten als de Kop van Kessel-Lo in de toekomst vermijden. “Er moest inderdaad iets gebeuren aan de achterkant van het station, maar wat er nu staat, is lelijk en bulkt van de praktische problemen. De liften naar de perrons werken meer niet dan wel en burgers wachten al jaren op een deftige fietsbrug. Daarnaast zijn de trappen naar het Benedenplein levensgevaarlijk en het plein zelf wordt spekglad bij de minste regenval. Een centrumstad als Leuven onwaardig.” Dit soort ondoordachte beslissingen wil Liesbeth in de toekomst vermijden.

Liesbeth zal op 14 oktober 2018 op de 24e plaats staan om mee te werken aan een veilig en welvarend Leuven dat toegankelijk is voor iedereen.