Persreactie "geweld op de Oude Markt"

Op 24 januari 2022, over deze onderwerpen: Veiligheid

“Reactie N-VA Leuven op geweld op Oude Markt”

Op sociale media doken beelden op van een zware vechtpartij op vrijdagavond op de Oude Markt in Leuven. Op de beelden is te zien hoe twee personen door een groep jongeren herhaaldelijk worden geslagen en geschopt terwijl ze op de grond liggen. Lorin Parys: “Ik ben erg geschokt door het geweld dat op de beelden in kwestie te zien is. Dit is meer dan een banale vechtpartij en hier moet keihard tegen opgetreden worden.  Voor dergelijke feiten is een lik-op-stukbeleid nodig. Wij vragen dat de daders snel worden opgespoord en dat er onmiddellijk een plaatsverbod voor alle betrokken geweldplegers wordt uitgesproken. Normaal krijgen jongeren die het te bont maken eerst nog een laatste waarschuwing van de burgemeester en dan pas een plaatsverbod, maar dat is hier wat ons betreft niet aan de orde. Daarvoor zijn de feiten té ernstig. We hebben een lik-op-stukbeleid nodig voor dergelijke overlast.”

Lorin Parys
fractieleider gemeenteraad