N-VA Leuven stelt druktebarometer voor Leuvense parken en pleinen voor

Op 25 februari 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Het goede weer van de voorbije dagen zorgde ervoor dat heel wat Leuvenaars de zon opzochten in één van de vele parken en pleinen die Leuven rijk is. Dit leidde in onder meer het stadspark tot een situatie waar de sociale afstand niet langer kon worden gewaarborgd, wat op zijn beurt resulteerde in een volledige ontruiming van het park.

Lorin Parys: “Wij begrijpen de coronamoeheid bij de Leuvenaars. De nood aan sociaal contact is groot. En als je op een klein appartement woont zonder tuin, dan zit je graag in het gras wanneer de zon schijnt. Maar Corona is nog niet voorbij en dus moet dat wel veilig gebeuren. Daarom stellen wij voor om bij aangekondigd mooi weer te werken met een maximumcapaciteit voor de grote parken in Leuven zoals het Stadspark en het Sluispark. En om de situatie te monitoren via een druktebarometer zoals nu ook al het geval is voor het handelscentrum. Je kan dan de druktebarometer checken om te kijken in welke parken er nog plek is. Of op welke pleinen nog plek is om te gaan zitten. Dat is handig en veilig. De politie kan zo de situatie ook beter opvolgen en parken en pleinen afsluiten wanneer nodig. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk Leuvenaars bij mooi weer maximaal genieten van onze parken en doen we het samen op een veilige manier.”

Lorin Parys
0476/45.34.01