N-VA stelt voor om straatnaamborden met QR-codes aan te brengen om het verleden te laten herleven

Op 14 september 2023, over deze onderwerpen: Cultuur

Leuven is een stad met een lange, rijke geschiedenis en N-VA Leuven wil aan de hand van de straatnamen, deze nog meer kenbaar maken. Op veel plaatsen hangt nu al de naam van de straat in het Leuvens, maar een woordje uitleg ontbreekt.

Frieda Aerts: “Leuven is een oude stad met een boeiend verleden waar we fier op mogen zijn. Een heel aantal straatnamen verwijzen er naar en daar zou ik graag gebruik van willen maken om mensen vlot kennis te laten maken met onze geschiedenis en erfgoed. Ik stel voor om straatnaamborden met een QR-code op te hangen die kunnen afgelezen worden met een mobieltje. Zo krijgt de bezoeker dan uitleg met de afkomst van de straatnaam.”

Fred Debrun: “In Rotselaar hebben ze een jaar geleden de eerste borden geplaatst en recent al uitgebreid. Het zou mooi zijn als we in Leuven ook kunnen starten met deze borden en in de toekomst hier misschien een wandeling aan kunnen koppelen. In de commissie cultuur kon ons voorstel alvast op bijval rekenen.”

Contacteer:

• Gemeenteraadslid Frieda Aerts : 0479 46 28 87 - frieda.aerts1 [at] leuven.be